Mick Bakker - OnzeStroom Mick Bakker info@onzestroom.nl
Welke thuisaccu past bij uw woning?
Doe de gratis Quick-scan en ontvang binnen 2 minuten een vrijblijvend adviesrapport op maat.

M. Modderman - Leusden

Cases Sessy

Ervaring met OnzeStroom B.V.

Wat was voor u de reden om een thuisbatterij te nemen, en hoe heeft OnzeStroom u hierbij geholpen?
Terugleverkosten tegen gaan, opgewekte stroom meer zelf gebruiken (we zijn overdag niet thuis en savonds wel) OnzeStroom heeft een mooie offerte opgesteld en binnen 48 uur geïnstalleerd. Communicatie ging vlekkeloos, korte lijnen, heel plezierig (geen 9-5 mentaliteit)

Welke resultaten ziet u sinds de installatie? Denk aan lagere energiekosten, meer eigen verbruik, beter inzicht of onafhankelijker gevoel.
We nemen nu minder stroom af van het net, gebruiken meer gratis (zelf opgewekt) stroom zelf en dragen bij aan het voorkomen van netcongestie. De energie rekening daalt

Wat doet u zelf om zoveel mogelijk van uw eigen zonnestroom te verbruiken? (Bijv. apparaten plannen, gebruik app, slim laden, enz.)
Slim gebruik van timers op machines (deden we al), maar nu hou ik meer rekening met de opgeslagen stroom in de batterij. Machines draaien met name na 10 uur en voor 17 uur.

Hoe helpt de batterij u daarbij - wat merkt u in de praktijk?
Deze vult zich als er meer wordt opgewekt dan in huis gebruikt en springt bij wanneer de opwek minder is dan de vraag. De afgelopen maanden is ons stroom gebruik gemiddeld 9 kw/h per dag maar van het net nemen we slechts 1 kw/h af (hoogtij maanden van de zonnepanelen). De komende maanden zal er vast meer van het net afgenomen worden maar leveren we geen stroom meer terug. De Batterij zorgt in deze top maanden voor een eigengebruik van stroom van zo’n 50%, dat wordt later natuurlijk veel meer omdat er geen 20 kw/h wordt opgewekt (middels Toon realtime inzicht in verbruik/opwek, via een eigen spreadsheet de data opgeslagen van 2025: afname net, opwek en teruglevering. Hier volgt dus een eigen verbruik uit voort, gekoppeld aan tarieven is een dagelijkse besparing van zo’n € 2,5 - € 3,30 te realiseren).

Hoe heeft u de samenwerking met OnzeStroom ervaren? (Advies, installatie, communicatie, service?)
Uitstekend (zoals eerder beschreven)

Wat zou u willen zeggen tegen anderen die twijfelen over een thuisbatterij?
Voor het milieu, netcongestie en terugleverkosten zou ik hem liever vandaag nog dan morgen installeren. Het is wel een uitgave, maar als dat op termijn wordt terugverdiend is het het meer dan waard geweest!

Via mond-op-mond reclame en via onze fabrikant Sessy kwam de heer Modderman bij ons terecht voor een Sessy slimme thuisbatterij.
Na het dagelijks verbruik- en de wens van de klant in kaart te hebben gebracht is er gekozen om 1 Sessy te installeren, vlakbij de meterkast.

Tijdens de installatie hebben we nog een defecte P1-meter vervangen, zodat de gehele infrastructuur weer naar behoren werkt.